خواندنی

بهترین پارچه های زمستانی 2022

پارچه های زمستانی مناسب

پارچه های زمستانی مناسب

خیلی از افراد با فرا رسیدن فصل های پاییز و زمستان در فکر این هستند که چگونه می توانند بهترین و گرم ترین پارچه های زمستانی مربوط به این فصل ها را پیدا کنند و آن ها را بشناسند. همچنین چگونه می توانند از آن ها که بعضا با قیمت بالایی تهیه کرده اند خوب مراقبت کنند تا عمر طولانی تری داشته باشند.

ما در اینجا 4 نوع از بهترین جنس های پارچه های زمستانی و پاییزی را به شما معرفی می کنیم. همچنین طرز مراقبت و شست و شوی آن ها را نیز به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید:)

 

1- پارچه های زمستانی کبریتی مخمل:

اکثر افراد می توانند این نوع پارچه را تشخیص بدهند. این نوع پارچه دارای برجستگی های در سطحش است که به خوبی قابل دیدن است. پارچه های مخملی و مخمل کبریتی هر دو از الیاف فاستونی ساخته شده اند.

پارچه های زمستانی کبریتی مخمل به دلیل اینکه از الیاف در هم پیچیده ساخته شده اند بسیار با دوام هستند. به خاطر همین از آن ها در تولید شلوار، پالتو و پیراهن استفاده می شود. البته این نوع پارچه طرفداران خاص خود را دارد و هر سلیقه ای آن را نمی پسندد. کاربرد آن نسبت به گذشته کمتر شده است اما امروزه بیشتر در تولید شلوار از آن استفاده می شود.

 

نحوه ی شست و شوی پارچه های زمستانی:

معمولا روش شستن هر نوع لباسی را روی برچسبی که بر روی لباس نصب شده توضیح داده اند. بهترین روش شست و شوی پارچه های زمستانی، شستن با دست است. زیرا آسیب کمتری می بیند. اما در کل روش شست و شوی آن ها به این شکل است:

اول لباس را پشت و رو کنید. زیرا سطح روی مخمل بسیار لطیف و آسیب پذیر است.

از شوینده های ملایم و به مقدار کم استفاده کنید.

از آب سرد برای شست و شو استفاده کنید. همچنین از چنگ زدن و سابیدن خودداری کنید. زیرا مخمل هیچ گاه اینطور تمیز نمی شود. بهترین راه این است که مدت بیشتری آن را خیس کنید و سپس از حرکات نرم و آرام و فشار جزئی استفاده کنید.

پارچه های زمستانی دکمه دار

پارچه های زمستانی دکمه دار

2- پارچه ی خز مصنوعی:

ابن محصول ابتدا به صورت طبیعی و از پوست حیوانات مختلف تهیه میشد. اما امروزه این پارچه در کارخانجات بسیاری و از الیاف مصنوعی نظیر الیاف اکریلیک، پلی وینیل کلرید و … ساخته می شود و از زیبایی و جلوه ی فراوانی برخوردار است.

این نوع پارچه کاملا انعطاف پذیر است و می توان به راحتی در دوخت کت و شلوار و کاپشن از آن استفاده کرد.پارچه های خز دارای ضخامت بسیاری بوده و با قرار گرفتن در معرض رطوبت، گرماو سرما و … انسجام و زیبایی خود را از دست نداده و همچنان کیفیت خود را حفظ می کند.

پارچه های زمستانی خز دار

پارچه های زمستانی خز دار

نحوه ی شست و شو:

اگر می خواهید خز را با لباس شویی بشویید، به شستن آن به تنهایی اقدام کنید و لباس دیگری را همراه آن در ماشین لباس شویی قرار ندهید. در تنظیمات ماشین لباس شویی دور کند را انتخاب و مخزن را از آب سرد پر کنید. همچنین حتما از مایع لباس شویی و نرم کننده استفاده کنید.

اگر هم می خواهید آن را به دست بشویید مانند نکات قبلی از آب سرد استفاده کنید و از چنگ زدن خودداری کنید.

 

روش خشک کردن صحیح خز:

برای خشک کردن خز به هیچ وجه از سشوار استفاده نکنید. حتما از فضای آزاد یا در نهایت از باد پنکه برای خشک کردن آن استفاده کنید و قبلا از این کار، آب پارچه را حتما بگیرید.

بعد از خشک کردن آن هم روی آن را برس بکشید و در مکانی مناسب آویزان کنید.

 

3- پارچه های پشمی:

پارچه های پشمی، پارچه هایی هستند که با استفاده از موی حیوانات تولید می شوند. از مهم ترین ویژگی هایی که این پارچه ها دارند، تراکم و ضخامت آن هاست. همچنین این نوع پارچه با توجه به الیاف طبیعی که دارد، عرق بدن را به خود جذب می کند. وزن بسیار سبکی دارد و بنابراین فرد هنگام پوشیدن آن احساس راحتی بیشتری می کند.

 

انواع پارچه های پشمی:

به دلیل اینکه این پارچه از پشم حیوانات مختلفی تولید می شود، بنابراین انواع زیادی هم دارد از جمله، پشم کشمیر، پشم آلپاکا، پشم شتر، پشم گاومیش،پشم لاما و ویکونا.

از بین انواع پارچه های پشمی، پشم کشمیر و ویکونا، گران ترین نوع پشم و از قیمت بالایی برخوردار هستند.

از این نوع پارچه، در تولید کت و شلوار های رسمی (بسیار عالی هستند زیرا باعث می شوند، پارچه به خوبی روی تن قرار بگیرد)،انواع ژاکت، دستکش، کلاه، پالتو، شلوار و … استفاده می شود.

نحوه ی شست و شو:

همانند موارد قبل بهتر است برای شستن این نوع پارچه ها، از دست استفاده شود. قبل از شستن، به مدت 20 الی 30 دقیقه آن در آب سرد خیس و بعد از شوینده های ملایم استفاده کنید. همچنین از چنگ زدن این پارچه ها خودداری کنید. در آخر هم، از آویزان کردن لباس خودداری کنید چراکه باعث تغییر شکل آن میشود.

 

4- پارچه های بافت:

پارچه های بافتنی را به دلیل ضخیم بودن و خاصیت گرم نگه داشتن در فصل های پاییز و زمستان استفاده می کنند. این مدل پارچه به روش بافندگی تولید می شود و جنس نرم تری نسبت به دیگر پارچه ها دارد. همچنین به خاطر بافته بودن، به سادگی قابل شکل دادن است. در نتیجه در تهیه ی جوراب، کلاه یا انواع لباس های بافتنی از آن استفاده می شود.

پارچه های زمستانی بافت

پارچه های زمستانی بافت

نحوه ی شست و شو پارچه های زمستانی:

این نوع پارچه های زمستانی را هم بهتر است با دست بشوییم و قبل از آن هم حدود 20 دقیقه در آب سرد خیس کنیم و اندازه ی یک قاشق چایی خوری در آن پودر یا مایع لباس شویی بریزیم. سپس به آرامی با آب ولرم آبکشی کنیم. هرگز برای شستن این نوع لباس ها از آب گرم استفاده نکنید چراکه باعث شل شدن آن می شود.

برای خشک کردن هم ابتدا آن را روی حوله ی تمیزی پهن کنیم. سپس حوله را رول کنیم تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس آن را روی یک سطح صاف دیگر پهن کنیم تا کاملا خشک شود.

دقت کنید که به هیچ وجه لباس را تا زمانی که رطوبت دارد تا نکنیم چراکه این کار باعث آسیب رسیدن به بافت آن می شود.

همچنین نباید آن را اتو کنید.

 

 

از همراهی شما صمیمانه سپاس گزاریم:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *