خواندنی>سلامت

چطور در زمستان از پوست خود مراقبت کنیم؟

چطور از پوست خود در زمستان مراقبت کنیم؟

 

همه ی ما می دانیم که پوست عضوی حساس است و در هر فصلی نیاز به محافظت و نگهداری دارد. همچنین پوست بسیاری از افراد تحمل سرما را ندارد و خیلی زود دچار خشکی، سوختگی و ترک خوردن می شود.  در فصل های پاییز و زمستان اهمیت این مراقبت بیشتر هم میشود. چراکه اشعه ی UV در زمستان و حتی با وجود آسمان ابری و برف و باران هم وجود خواهد داشت و اثر آن به دلیل انعکاس بیشتر اشعه بیشتر هم خواهد شد.

ما در این مقاله سعی کرده ایم راه های خیلی ساده و در دسترسی را برای مراقبت هرچه بیشتر پوستتان به شما ارائه دهیم. لطفا به سلامت پوست خود اهمیت دهید و با ما همراه باشید:)

 

استفاده از کرم ضد آفتاب در زمستان

1- استفاده از کرم ضد آفتاب:

خیلی از افراد تصور می کنند که کرم های ضد آفتاب فقط برای بهار و تابستان و زمان هایی هست که نور خورشید دیده می شود و گرمای آن را به خوبی احساس می کنیم.حتی با وجود برف و نبودن آفتاب شما نباید از اثر اشعه ی UV غافل شوید. چرا که اتفاقا بیشتر از هر زمانی افراد در معرض این اشعه هستند. خوشبختانه در این فصل بیشتر نقاط بدن به خاطر سرما با لباس پوشیده شده اند. اما استفاده از کرم ضد آفتاب برای دست ها و صورتتان را فراموش نکنید. 30 دقیقه قبل از اینکه از خانه خارج شوید آن را بر دست ها و صورت خود بزنید و اگر مدت زمان بیشتری را در بیرون از منزل بودید حتما آن را تجدید کنید.

 

2-استفاده از مرطوب کننده:

در زمستان و پاییز بیشتر از مرطوب کننده هایی استفاده کنید که پایه ی اصلی آن به جای آب روغن باشد. زیرا استفاده از آن باعث می شود پوست، به خصوص پوست دست ها، رطوبت بیشتری را در خود نگه دارند و از خشکی و ترک خوردن آن جلوگیری می کند. سعی کنید به طور مرتب پوست دست های خود را چرب کنید.

همچنین بهتر است در زمستان کتری آبی را روی بخاری قرار دهید تا رطوبت خانه حفظ شود یا اینکه از دستگاه بخور سرد استفاده کنید. همچنین سعی کنید آب و مایعات را بیشتری مصرف کنید.

 

حمام کردن با آب جوش ممنوع!

3- با آب جوش حمام نکنید!

شاید در وهله ی اول دوش گرفتن با آب داغ در زمستان لذت بخش باشد اما این کار باعث از بین رفتن حفاظ چربی پوست و در نتیجه کم شدن رطوبت آن می شود.

در زمستان شعله ی بخاری را کم کنید

4- شعله ی بخاری را کم کنید!

تقریبا همه ی کارشناسان این نکته را باور دارند که دستگاه ها و وسایل گرمایشی رطوبت خانه یا محیط کار را کم می کند. بنابراین تنها راه حل  از بین سرما، زیاد کردن شعله ی بخاری نیست. سعی کنید به جای آن لباس های گرم بیشتری بپوشید. علاوه بر این در مصرف گاز هم صرفه جویی کرده اید.

 

5- از پوشیدن لباس های مرطوب خودداری کنید.

لباس یا کفش مرطوب می تواند باعث خارش، التهاب و قارچ های پوستی شود. اگر بخاطر باران یا برف بازی دستکش و لباس شما خیس شده است به محض ورود به خانه آن ها عوض کنید. همچنین اگر هر زمان مبتلا به این مشکلات و دیگر بیماری های پوستی شدید حتما به پزشک مراجعه کنید و خود درمانی نکنید.

 

در زمستان میوه و سبزی مصرف کنید

6- میوه و سبزی بیشتری مصرف کنید.

میوه و سبزی علاوه بر اینکه رطوبت بدن شما را بالا می برد، بسیاری از مواد مفید و مورد نیاز بدنتان از جمله، CوAوE را هم تامین می کند و همچنین آن را در مقابل سرما مقاوم میکند. باید بدانید که میوه های هر فصلی مناسب ترین و بهترین موارد، در برابر آسیب های همان فصل است. نمی توانید باور کنید که آب پرتغال، آب لیمو، آب هویج و سبزی ها چه تاثیر فوق العاده ای بر روی سلامت بدن شما خواهند گذاشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *