مد و استایل

یک شلوار خوب چه ویژگی هایی دارد؟

انواع جنس شلوار

همانطور که می دانید شلوار یکی از پوشش های مهم و ضروری محسوب می شود و انواع متنوعی دارد. از جمله شلوار کتان، جین، پارچه ای، نخی و … . بنابراین باید در انتخاب آن دقت لازم را به خرج دهید. چرا که هم در نوع استایل و ظاهر ما می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و هم راحتی و انعطاف پذیری ما به آن ها بستگی دارد. ما در این مقاله سعی داریم نکات مهمی را در انتخاب شلوار به شما ارائه دهیم تا از مشکلات انتخاب بد آن در امان باشید!

 

1- متناسب با موقعیتی که به آن می روید، جنس و مدل شوار خود را انتخاب کنید!برای مهمانی های رسمی بهتر است از شلوار های پارچه ای و برای موقعیت های معمولی تر، از شلوار های جین و کتان استفاده کنید.

2- اگر قصد خرید شلوار جین را دارید، از خریدن شلوار هایی با فاق کوتاه خودداری کنید. به خصوص اگر شکم دارید حتما از فاق بلند استفاده کنید. چرا که شکم و پهلوهای شما را نیز می پوشاند. شلوار های فاق کوتاه ظاهر خوبی ندارند و انعطاف پذیری کمی دارند و به خوبی روی بدن قرار نمی گیرند. همچنین یک سایز کوچک تر از خودتان انتخاب کنید. چرا که با پوشیدن و شستن مکرر، گشاد می شوند. در خرید شلوار جین، جنس مرغوب را انتخاب کنید. جنس مرغوب جین ویژگی های دارد از جمله اینکه، سنگین تر و خوش فرم تر هستند و دوام و عمر طولانی تری را دارند. دقت کنید که به مدت طولانی شلوار های جین را به تن نداشته باشید چرا که جلوی تنفس بهتر پوست شما را می گیرد و به مرور زمان مشکلاتی را برای شما به وجود می آورد.

 

شلوار جین

3- هنگام خرید شلوار، حتما آن را پرو کنید. زیپ آن را امتحان کنید و دقت کنید که حتما دکمه ها و زیپ آن بسته شود. بهتر است یک کمربند هم با آن تهیه کنید. چرا که به خوبی شلوارتان را روی کمر نگه می دارد و با نشستن و برخاستن های مکرر، از شوارتان پایین نمی آید. اگر آقا هستید از سگک هایی استفاده کنید که ساده تر هستند چرا که متناسب بیشتر موقعیت ها می باشد.

4- شلوارهای رنگ روشن، به خصوص جین ها بیشتر در بهار و تابستان کاربرد دارند. اما رنگ های تیره بیشتر مناسب پاییز و زمستان است. همچنین رنگ های روشن برای مهمانی ها مناسب تر هستند.

 

5- شلوار های کتان به سه دسته ی غیر رسمی، معمولی و رسمی تقسیم می شوند. از نوع اول و دوم بیشتر در محیط کار استفاده میشود. گرچه کتان های معمولی جنس بهتری نسبت به کتان های غیر رسمی دارند. این شلوار ها به راحتی با لباس های مختلف ست می شوند. تنها کافی است که به هارمونی رنگ ها توجه داشته باشید.

شلوار کتان

 

کتان های رسمی نسبت به دو کتان قبلی، جنس بسیار بهتری دارند و می توانید آن ها را مانند شلوار های پارچه ای در مهمانی ها بپوشید.این شلوار ها در پا فرم قشنگی پیدا می کنند و راحت هم هستند.

 

شلوار خانگی

6- شلوار های خانگی ، همان طور که از اسمشان پیداست راحت ترین نوع شلوار و مناسب خانه هستند و انواع متنوعی دارند مانند نخی، پلاستیکی، پنبه ای، گیاهی و … . این بستگی به شما دارد که چه با چه جنسی راحت تر هستید. اما بدترین نوع آن، شلوار های پلاستیکی هستند. درست است که این پارچه ها مقاوم تر هستند و قدرت رنگ آمیزی بیشتری دارند، اما آسیب های آن ها بیشتر از نفع آن هاست. از جمله اینکه پوست بسیاری از افراد به پلاستیک آلرژی دارد، قابل تنفس نیستند بنابراین بیشتر عرق می کنید و بوی آن در پارچه بیشتر می ماند. بنابراین شما بیشتر از پارچه های دیگر باید آن ها را بشویید. این نکته درباره ی شلوار های پارچه ای نیز صدق می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *