انواع جنس های شال و روسری را بشناسیم!

شناخت نوع جنس شال و روسری جزء آن دسته نکاتی هست که هر خانم خوش تیپ و خوش استایلی باید آن را بداند. چرا که با توجه به موقعیت های مختلف خود می تواند مناسب ترین نوع را انتخاب کند و همیشه بهترین باشد و بدرخشد!

حال در ادامه می خواهیم شما را با انواع جنس های شال و روسری آشنا کنیم.

شال و روسری سیلیک

این نوع پارچه بسیار سبک و براق هستند و در مقابل کشش و پارگی مقاومت بالایی دارند، پارچه دیر به دیر چروک میشود و از بین میرود ‌‌‌‌‌، چون دارای پروتئین هستند هادی حرارت نیستند و آن را در خود نگه میدارند .همچنین به دلیل عایق بودن و لطافتی که در این پارچه استفاده شده هم در زمستان و هم در تابستان قابل استفاده می باشد.

شال و روسری پلی استر و ویسکوز

پارچه یا الیاف ویکوز جذب رطوبت بالایی دارند اما در برابر رطوبت و شسته شدن مقاومت زیادی ندارند و عمرشان کاهش می یابد. همچنین شال و روسری هایی با این جنس به سادگی چروک می شوند و آن ها را باید مدام اتو بزنید.

پارچه های ویسکوز در ابتدا ظاهر درخشان و براقی دارند اما اگر این پارچه را در آب جوش بیندازید این برق از بین رفته و به مرور زمان کدر می شود.

اما این پارچه مزایایی هم دارد از جمله اینکه خنک است، برق تولید نمی کند و هادی گرماست و خاصیت رنگ پذیری بالایی دارد و میتواند اکثریت رنگ ها را به خود بگیرد.

شال و روسری نخی

جنس روسری های نخی از زیر مجموعه پارچه های پنبه ای به شمار می رود بنابراین نازک و بسیار سبک هستند و بیشتر برای فصول گرم سال (بهار و تابستان) کاربرد دارند. یکی از مزیت های بسیار خوب روسری های نخی که سبب برتری آن بر روسری هایی مثل حریر و ساتن است سر نخوردن آن از روی سر است. این نوع روسری در محل گره روسری چروک می شوند و در طرح ها و رنگ بندی های بسیار متنوعی تولید می شوند. این جنس از پرکاربرد ترین اجناس شال و روسری می باشد و در مقایسه با بقیه روسری های از قیمت مناسب تری برخوردار است.

شال و روسری ساتن

این نوع شال و روسری بسیار نرم و براق هستند و باعث زیبایی شما در استایل می شوند. در ظاهر شباهت زیادی به پارچه های ابریشمی دارند اما نسبت به آن ها ضخیم تر هستند و پشت آن ها مات می باشد . از معایب این پارچه میتوان به سر خوردن آن ها اشاره کرد. این نوع پارچه ها حساس هستند و زود نخ کش می شوند همچنین به علت اصطکاک بین قسمت های مختلف پارچه در هنگام پوشیدن صدای خش خش شنیده می شود در کل این نوع روسری ها بیشتر برای مجالس و میهمانی ها کاربرد دارند و برای بیرون رفتن و خیابان و خانم های پر مشغله توصیه نمی شود.

شال و روسری موهر

پارچه موهر از پشم بز ماده ساخته می شود و به علیت کمیاب بودن گران میباشد و روسری های که از این پارچه ساخته می شوند دیر به دیر چروک میشوند . اگر میخاهید به مرغوب بودن این پارچه پی ببرید کافی است یک تار از آن را بسوزانید اگر یک چیزی مشابه بوی کز را به مشام خود حس کردید این پارچه مرغوب است زیرا اکثرا برای این که گران است آن را با نایلون و پرلون ترکیب می کنند این پارچه ها از کشسانی بسیار زیادی بر خوردار هستند.

 

شال و روسری حریر

این نوع روسری مانند روسری های نخی، سبک و نازک هستند ولی به نسبت روسری های نخی بیشتر سر میخورند و به همین دلیل مناسب استفاده های روزانه نمی باشند و بهتر است از آن ها در مجالس و مهمانی ها استفاده کنید. پارچه هایی به شدت لطیف و نازک بوده و بسیار سبک هستند. طرح و نقش های متنوعی در آنها به چشم میخورند و از طیف رنگ های ملایم و کمرنگ تا رنگ های شاد و زنده در آنها به چشم میخورد. تا حدی سر میخورند و اگر روز پرمشغله ای دارید بهتر است استفاده از شال و روسری حریر را برای روزی دیگر و استفاده در مجالس و مهمانی ها موکول کنید. مناسب برای ست کردن با لباسهای مجلسی می باشند و گزینه ای خوب برای استفاده در جشن های برپا شده در محیط های عمومی همچون کافی شاپ و …هستند.

 

شال و روسری ژاکدار

این نوع روسری ها در فرایند بافت طرح خود را میگیرد، در واقع اصلا ربطی به جنس آن ندارد و طرح های متنوع و زیبایی را میتواند شامل شود و یکی از بهترین ویژگی هایی که این نوع روسری ها دارند این است که در فرایند رنگ آن ها از مواد شیمیایی استفاده نمی شود. از دیگر ویژگی های آن میتوان به مقاومت بالای چروک اشاره کرد همچنین این نوع شال و روسری ها از خاصیت کشسانی برخوردار هستند وطرح های برجسته ای که زیبایی خاصی به آنها می بخشد.

شال و روسری ابریشمی

شال و روسری ابریشمی از مقاوم ترین، لطیف ترین، سبک ترین و گران ترین پارچه های موجود در بازار می باشند و بیشتر برای مجالس و میهانی ها کاربرد دارند.

 

شال و روسری پشمی

جنس شال و روسری های پشمی مانند روسری های نخی از پنبه است. ولی بیشتر برای فصول سرد سال کاربرد دارد چرا که ضخامت بالاتری نسبت به دیگر پارچه ها دارد و به علت محبوس شدن هوا در میان الیاف آن در برابر سرما به عنوان عایق عمل می کند. این نوع پارچه ها کمتر چروک می شوند ولی اگر زمانیکه مجبور به اتو کردن شدید این کار را به صورت غیر مستقیم انجام دهید و یک پارچه ای را روی شال یا روسری قرار دهید.

این نوع روسری ها را می توانید با لباس های گرم زمستانی ست کنید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.