خواندنی

چگونه شادتر زندگی کنیم؟

در اطراف ما افراد بسیار زیادی هستند که از زندگی خود رضایت ندارند و احساس شاد بودن نمی کنند. حس می کنند افسرده شده اند یا به سمت افسردگی در حال حرکت هستند. شادی احساسی است که همه ی ما به دنبال آن هستیم. البته افرادی هم هستند که از غصه خوردن لذت میبرند و دوست ندارند که شاد زندگی کنند. البته ما امیدوایم که طرز فکر این معدود افراد تغییر یابد چون احساس غم و افسرگی در نهایت روی سلامت بدن تاثیر میگذارد. اما برای افرادی که به دنبال شادتر زندگی هستند چند نکته را عرض می کنیم:

  • اولین قدم برا ی شاد زندگی کردن این است که درباره ی خود احساس خوبی داشته باشید. همه چیز از ارتباط با خود شروع می شود.زمانی که احساس مفید نبودن و شرم و گناه درباره ی خود دارید نمی توانید زندگی رضایت بخشی داشته باشید.
  • روی تغذیه ی خود دقت کنید. حتما شنیده اید که هم روح روی جسم تاثیر میگذارد هم جسم روی روح. سعی کنید غذاهای سالم بخورید. روزانه آب فراوان میل کنید و از خوردن صبحانه غافل نشوید.در شب هم سعی کنید وعده ی غذایی سبک میل کنید.
  • ورزش کنید و تحرک داشته باشید. ورزش کردن هم خود باعث احساس می شود که احساس بهتری داشته باشید و هم اگر در خارج از خانه باشد باعث می شود با دیگران بیشتر ارتباط برقرار کنید.
  • سعی کنید با افرادی که در کنار آن ها هستید بیشتر ارتباط بگیرید و با آن ها صحبت کنید و در انزوا قرار نگیرید. البته بیشتر با افرادی که شاد هستند ارتباط داشته باشید تا از آن ها تاثیرات مثبت دریافت کنید. از افرادی که همیشه از زندگی شکایت و گله دارند دوری کنید.
  • به دیگران کمک کنید. همدلی باعث می شود ارتباط عمیقی بین افراد شکل بگیرد و آن ها از کنار هم بودن احساس خوبی داشته باشند.
  • ارتباط خود را خدا قوی تر کنید و هر روز شکر گذاری کنید.
  • فعالیت داشته باشید. سعی کنید مهارتی را یاد بگیرید و آن را به دیگران یاد دهید. این کار در روحیه ی شما تاثیر بسیار مثبتی خواهد گذاشت.
  • کنترل زندگی خودتان را به دست بگیرید و اجازه ندهید که دیگران برای شما تصمیم بگیرند. افرادی که در محیط های کنترل گر و پر فشار قرار دارند از سلامت روانی برخوردار نخواهند بودند. البته مشورت کردن چیز دیگری است.
  • بی هدف نباشید و برای خودتان هدف گذاری کنید. هدف نداشتن و در پوچی زندگی کردن به مرور شما را افسرده خواهد کرد. لازم نیست در ابتدا هدف های خیلی بزرگی برای خود در نظر بگیرید. سعی کنید کارهای را که به آنها علاقه دارید انجام دهید و برای آن برنامه ریزی کنید. البته در راه رسیدن به مقصودتان از شکست نهراسید و بدانید افرادی که شجاعت روبه رو شدن با شکست را دارند در آینده انسان های موفقی خواهند شد.

 

  • سعی کنید از چیزهای زیبایی که می بینید لذت ببرید و به آن ها واکنش نشان دهید.مثلا تماشای طبیعت یا یک تابلوی زیبا. چه اشکالی دارد که شما به خودتان کمی زحمت بدهید و شروع کنید به تعریف کردن از آن ها. باور کنید اتفاقی نمی افتد. هوش هیجانی خود را بالا ببرید. دیگران هم با دیدن روحیه ی خوب شما به وجد می آیند و انرژی حواهند گرفت.
  • سعی کنید در زندگی خود تنوع داشته باشید و از روزمرگی خارج شوید. کارهایی که از آن می ترسید را انجام دهید. مثلا می توانید به شهربازی بروید و سوار وسیله ای بشوید که از آن بسیار می ترسید و هیچ گاه جرئت نزدیک شدن به آن را نداشتید. البته اگر مشکل قلبی ندارید این کار را انجام دهید 🙂

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *