خواندنی

چگونه برای شوهرمان دلبری کنیم؟

همه به دنبال داشتن یک زندگی آرام و رضایت بخش هستند و دوست دارتد که یک عشق واقعی و دو طرفه را تجربه کنند. اما این امر چگونه ممکن است؟ باید کاری کنیم که این عشق در طرف مقابلمان به وجود بیاید یا آن را تقویت کنیم. در این مطلب ما چند نکته ی مهم در روابط همسرمان را به شما یاد آور می شویم.

 

1- احترام

اولین و مهم ترین نکته در برخورد با شوهرتان این است که احترام او را حفظ کنید. اگر شما کلی در زندگیتان ایثار و فداکاری داشته باشید اما احترام همسرتان را نگه ندارید، به مرور روابط بین شما و شوهرتان به سردی می گراید. احترام مصادیق گوناگونی دارد. هم مصداق لفظی و هم مصداق رفتاری. مصداق لفظی آن است که گاهی او را با لفظ “شما” خطاب کنید. زمانی که صحبت می کند، حرف هایش را قطع نکنید یا اگر هنگامی که در جمع صحبت می کند، بخشی از حرف هایش صحیح نبود، حرفش را قطع نکنید و بگویید نه اینطور نبود و آنطور بود. اگر کار اشتباهی انجام دادید، اشتباه خود را بپذیرید و معذرت خواهی کنید. زمانی که با هم به جایی می روید از لفظ ” بفرمایید” استفاده کنید. در جمع نام او را با “آقا” یا “جان” بگویید.

مصداق رفتاری احترام هم این است که همچون مهمان با همسر خود رفتار کنید؛او را بزرگ بدارید.  هنگامی که از بیرون می آید به استقبالش بروید و از جای خودتان بلند شوید. جلو تر از او حرکت نکنید و با صدای بلند با او صحبت نکنید. اگر فقط این جمله را به یاد داشته باشید که با همسر خود همچون یک مهمان رفتار کنید دیگر خودتان می دانید بقیه ی رفتارها چگونه باید باشد. قطعا بعد از مدتی شاهد تغییر چشمگیری در زندگی خود خواهید بود.

احترام گذاشتن به همسرتان هیچ گاه از شخصیت شما نمی کاهد بلکه برعکس،شما را در نظر شوهرتان، اقوام و اطرافیان بزرگ می کند. شما با این کار همسر خود را نیز در پیش چشم همه بزرگ می کنید و به همه می گویید که آن ها هم باید به او احترام بگذارند.

 

2- همسر خود را مهم ترین فرد زندگیتان بدانید.

وقتی ازدواج می کنید، مهم ترین فرد در زندگی شما شوهرتان می شود. اوست که بیشترین لحظات زندگی خود را با او می گذرانید، از هرکسی به شما نزدیک تر است و برای خوشبختی شما تلاش می کند. پس اولویت اول را در زندگی شما دارد. بنابراین اگر او به شما بگوید که با فلان دوست خود نگرد، حتی اگر دلیل درستی هم نداشت، به او احترام بگذارید و این کار را انجام ندهید. واضح است که این نکته هرگز به معنای بی احترامی و اهمیت ندادن به پدر و مادر خود نمی باشد.

 

3- تنوع داشته باشید.

فکر خود را کمی به کار بیندازید و خلاقیت داشته باشید. این کار زندگی شما را از یکنواختی بیرون می بیرون می آورد و میل همسر شما را به زندگی بیشتر می کند. علاوه بر این در بیشتر شدن عشق و محبت بین شما و همسرتان هم بسیار تاثیر گذار خواهد بود. تنوع داشته باشید در پوشش، غذا، رابطه ی ی زناشویی، آرایش، صحبت کردن و … .

 

تنوع در پوشش:

لباس های متنوع برای همسر خود بپوشید و البته سعی کنید این پوشش طبق میل او باشد. از رنگ های شاد استفاده کنید. از پوشیدن لباس های گشاد و رنگ و رو رفته جدا خودداری کنید! این کار در روحیه ی خودتان هم موثر است. بدانید که وظیفه ی اصلی شما خانم بودن است. شما ملکه ی خانه ی خود هستید. پس مثل یک ملکه رفتار کنید. انجام کارهای خانه تنها چیزی نیست که باید به آن بپردازید!

در آرایش خود تنوع داشته باشد. البته از آرایش غلیظ بپرهیزید. این نوع آرایش برای موارد خاصی بد نیست.

موهای خود را متفاوت ببندید. یک روز خرگوشی ببندید، یک روز ببافید، یک روز باز بگذارید، یک روز فر کنید ….

 

تنوع در غذا:

در غذا هم سعی کنید خلاقیت به خرج دهید. چه در نوع آن و چه در تزئین. البته طوری که دلخواه همسرتان باشد! غذا را همیشه یک طور یا ساده سر میز نیاورید. آن را کمی تزئین کنید. ایده های بسیار خوبی برای دیزاین غذاها در فضای مجازی وجود دارد. نگویید که این کار فقط وقتم را میگیرد.

اگه ظرف هایی دارید که فقط برای مهمان یا دکور خانه تانآن را کنار گذاشتید، آن ها را بیرون بیاورید. چه کسی مهم تر از همسر خودتان است؟

 

تنوع در صحبت کردن:

حتی در سلام دادن خود تنوع ایجاد کنید. برای تمرین،امروز که همسرنان از بیرون می آید سعی کنید متفاوت از دیروز به استقبالش بروید و به او خسته نباشید بگویید. سعی کنید همیشه حرف های تازه برای گفتن داشته باشید.

 

 

با ما همراه باشید. این مطلب ادامه دارد…

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *