خواندنی

چند عادت خوب که باید داشته باشیم

عادت ها، اگر چیزهای مثبت و خوبی باشند مفید هستند و می توانند به سلامتی انسان کمک کنند و در بهبود روحیه و شاد بودن ما را یاری دهند. اگر یه کار تا 21 روز مدام انجام دهید، تبدیل به عادت شما می شود. بنابراین شروع کاری ابتدا سخت به نظر می رسد اما به مرور که زمان جلو می رود انجام آن برای شما راحت تر می شود. بنابراین کافی است برای ساختن یک عادت خوب کمی همت به خرح دهید و تنبلی را کنار بگذارید. خواهید دید که بعد از مدتی انجام آن، برای شما آسان خواهد شد.

در این مطلب ما می خواهیم چند عادت خوبی که باید داشته باشیم را به شما معرفی کنیم. امیدواریم مطالعه ی این مطلب برای شما مفید باشد.

 

1- هر روز مسواک بزنید

حفظ سلامتی دندان ها بسیار مهم هستند و تاثیر زیادی بر زیبایی انسان دارند.اگر این عادت خوب را در خود ایجاد کنید همیشه دندان های سالم و سفیدی خواهید داشت و مجبور نیستید روزی به دندان پزشکی مراجعه کنید و مبالغ زیادی را برای درست کردن دندان های خود بپردازید. علاوه بر این خود شما نیز همیشه احساس خوبی خواهید داشت.

سعی کنید روزی دو بار مسواک بزنید. اول زمانی که از خواب بیدار می شوید. زیرا هنگام خواب، میکروب های زیادی در فضای دهان شما رشد می کنند پس بهتر است قبل از اینکه چیزی بخورید ابتدا مسواک بزنید. علاوه بر این از بوی بد دهان خود جلوگیری می کنید. دوم زمانیست که می خواهید بخوابید.

 

2- هر روز ورزش کنید

سعی کنید هر روز بین 15 دقیقه تا نیم ساعت ورزش کنید. ورزش کردن به خصوص در اول صبح انرژی فوق العاده ای به شما می بخشد و در حفظ تناسب اندامتان نیز بسیار موثر خواهد بود. بسته به نوع سلیقه ی خود می توانید هر ورزشی را انجام دهید. اما راحت ترین ورزش پیاده روی است.

 

3-آب زیاد بنوشید

روزانه آب زیادی بنوشید و بدن خود را مرطوب نگه دارید. این کار در حفظ سلامت بدن و کلیه ها و به خصوص برای بانوان بسیار مفید خواهد بود.

 

4- هر روز مطالعه کنید

روزانه ساعتی را به مطالعه اختصاص دهید. بسته به نوع کار و فعالیت شما این ساعت می توان کم یا زیاد شود ولی هرگز آن را کنار نگذارید. این مطالعه می تواند درباره ی کاری که انجام می دهید باشد یا چیزی که به آن علاقه دارید. مطالعه کردن به شما آرامش میدهد و با زیاد کردن اطلاعات شما همچنین می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس شما گردد. همچنین اگر منظم و درباره ی کار شما و مهارتی به خصوص باشد می تواند باعث پیشرفت شغلی شما شود.

 

5- منظم و کافی بخوابید

حتما خواب کافی داشته باشید. زود بخوابید و زود بیدار شوید. سعی کنید خود را طوری عادت دهید که قبل از طلوع آفتاب بیدار شده باشید. این کار روی سلامت شما تاثیر فوق العاده ای خواد داشت. همچنین بازدهی شما را بالا میبرد. زود بیدار شدن در زندگی  شما معجزه می کند. البته به شرط آنکه شب قبل خیلی دیر نخوابیده باشید.

 

6- هر روز شکرگذاری کنید

هر روز زمانی را اختصاص دهید تا از خدای مهربان به خاطر چیزهای خوبی که به شما داده تشکر کنید. این کار انرژی مثبتی به شما می دهد و باعث می شود شما قدر داشته هایتان را بدانید و از ناامیدی و یاس بیرون بیایید و بیشتر تلاش کنید. همچنین شکر کردن باعث بیشتر شدن نعمت های خداوند می شود. عبادت کنید و نماز بخوانید و با خدا حرف بزنید. این کار بیش از هر چیز، به شما آرامش می دهد.

 

7- از گیاهان مراقبت کنید

سعی کنید تعدادی گلدان در منزل یا محل کارتان قرار دهید و هر روز به آن سر بزنید و به آن آب دهید. تعدادی گل و گیاه بکارید و این کار را به فرزندانتان نیز یاد بدهید. دیدن گل و گیاه و همچنین رسیدن به آن ها روحیه ی انسان را شاد و لطیف می کند.

 

8- هدف گذاری کنید

سعی کنید هرگز بدون هدف زندگی نکنید. هدفی را برای خود تعیین کنید و روزانه ساعتی را برای رسیدن به آن وقت بگذارید. هرچه هدف بزرگ تر باشید طبیعتا زمان اختصاص یافته به آن هم بیشتر می شود. زمانی که شما کاری را به اتما رسانید هدف دیگری برای خود تعیین کنید. این کار در افزایش اعتماد به نفس و خود باوری شما تاثیر بسیار شگرفی خواهد داشت. شما بعد از رسدن های متعدد احساس می کنید انسان قدرت مندی هستید و هر کاری را میتوانید انجام دهید.

 

این ها چند مورد از بهترین عادت های خوبی بودند که هر فرد میتواند آن ها را داشته باشد و به دیگران یاد بدهد. عادت های خوب زندگی انسان را می سازند و اعتماد به نفس فوق العاده ای به او می بخشند. همچنین دیگران با مشاهده ی چنین فردی برای او احترام زیادی قائل می شوند و سعی می کنند همانند او رفتار کنند. اگر هر فردی انجام کار خوب را از خود شروع کند، این خوبی  کم کم گسترش می باید و در نهایت این تنها انرژی مثبت است که جهان را احاطه داشته! 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *