مد و استایل

خوش تیپ باش!

چطور خوشتیپ باشیم؟

سال هاست که انسان ها طرز لباس پوشیدنشان را متناسب با مکانی که می خواهند بروند انتخاب می کنند. نکات و اصول مختلفی را به کار می گیرند تا به آراسته ترین شکل ممکن حضور داشته باشند. با گذشت زمان این اصول کم کم تغییر کرد و هم اکنون معیار های دیگری برای خوش لباسی افراد وجود دارد. بعضی از این نکات هم چون مد، خیلی نمی تواند مهم و اصولی باشد چرا که هر روز تغییر می کند و مطابق با آن بودن انسان را به زحمت میندازد. اما نکاتی هستند که تقریبا همیشگی اند و حتی به کار گرفتن آن ها به تنهایی می تواند فرد را خوش تیپ و آراسته نشان دهد. باور کنید یا نه ، لباس پوشیدن در شناخته شدن شخصیت افراد تاثیر زیادی خواهد گذاشت . مردم انسان های مختلف را با لباس هایشان به خاطر می آوردند. اولین چیزی که به چشم ما می آید نوع لباس پوشیدن فرد مقابل است حتی اگر او را نشناسیم و با شخصیتش آشنا نباشیم. حالا انتخاب با شماست که چه می خواهید؟ دوست دارید مردم شما را چگونه به یاد بیاورند؟ با ما همراه باشید تا برخی از نکات خوش لباسی به شما ارائه دهیم:

 

متناسب با اندام خود لباس بپوشید

1- متناسب با اندام بدن خود لباس بپوشید!

فرقی نمی کند چاق باشید یا لاغر یا اندام معمولی داشته باشید. هر لباسی که می خواهید بپوشید را حتما متناسب با اندام و سایز خود انتخاب کنید. نه گشاد و نه تنگ. چرا که شما را تا حد زیادی نا مرتب و نا زیبا نشان خواهد داد. حتما کسانی را دیده اید که اینگونه لباس پوشیده اند و شما در ذهن خود او را به خاطر این طرز لباس پوشیدن سرزنش کرده اید و برعکس حتی برای آنان که اندام متناسبی دارند، اما به اندازه ی بدن خود لباس می پوشند و لباسشان به طرز خوبی روی اندامشان قرار گرفته است احترام قائلید!

 

اتو زدن لباس

2- لباس های خود را اتو بزنید!

همیشه اتو کرده در بین مردم ظاهر شوید. این کار شاید در وهله ی اول کمی سخت به نظر برسد اما اگر باور خود را تغییر دهید، این کار برای شما آسان و ضروری خواهد بود حتی اگر دیرتان شده باشد. تصور کنید فردی مقابل شما ظاهر شود در حالیکه پیراهن و شلوار چروک بر تن دارد. چه احساسی به شما دست می دهد؟ چه تصوری درباره ی او خواهید داشت؟ حتی اگر او لباس هایش را همان صبح شسته باشد باز هم تصور می کنید که لباس های او کثیف هستند یا حداقل اینکه او را انسان بی نظم و نا مرتبی می دانید. زمان اتو کردن لباس هایتان احتمالا به ده دقیقه هم نرسد، اما تاثیر آن بر دیگران شاید به اندازه ی یک عمر باشد!

 

واکس زدن کفش ها

3- کفش های خود را واکس زده و تمیز نگه دارید!

حتما مدل های زیادی را دیده اید که کفش هایشان همیشه برق می زند. واقعیت این است که این کار هم یکی از اصول اساسی خوش تیپی به شمار می آید! چند دقیقه قبل از اینکه از خانه خارج شوید، حتی اگر به جای مهمی هم نمی روید، حتما کفش های خود را تمیز کرده و آن ها را واکس بزنید.

 

4- مدل و رنگ لباس خود را متناسب با بدنتان انتخاب کنید!

اگر می خواهید ظاهر جذاب تری داشته باشید، مدل لباسی را انتخاب کنید که بیشتر به شما می آید. مثلا اگر لاغر هستید بهتر است لباس هایی بپوشید که شما را کمی چاق تر و اگر اضافه وزن دارید لباس هایی بپوشید که شما را لاغر تر نشان می دهد. تقریبا شما بعضی از این نکات را به شکل تجربی می دانید. همچنین اگر می خواهید بهترین باشید لباس هایی تهیه کنید که به پوست شما می آید و در ترکیب کردن لباس ها هم از بیش از سه رنگ استفاده نکنید یا اینکه سرتا پا یک رنگ نباشید. اگر هم دوست دارید کمی روی دایره ی مد حرکت کنید، باید بدانید که امروزه ساده بودن یکی از اصول شیک پوشیست.

 

لباس پوشیدن متناسب با موقعیت

5- متناسب با موقعیت خود لباس بپوشید!

ممکن است شما تمام اصول بالا را رعایت کنید و بهترین لباس ها را بپوشید اما اگر در موقعیت مناسب نباشد، چندان به چشم نمی آید. در مهمانی ها و مکان های رسمی، لباس های رسمی و لباس های اسپرت و معمولی را هم در موقعیت های معمولی تر بپوشید. هم چنین از پوشیدن لباس های رسمی و اسپرت با یکدیگر خودداری کنید. مثلا با کت و شلوار، کتونی و یا کت های رسمی شلوار جین نپوشید.

مهم ترین نکته در لباس پوشیدن این است که طوری لباس بپوشید که خودتان دوست دارید و از آن لذت می برد. نیازی نیست مدام روی مد پیش بروید. اما در این بین سعی کنید این اصول را هم رعایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *