خواندنی>سلامت

7 روش خانگی سفید کردن دندان

آیا شما هم از داشتن دندان های زرد خسته شده اید؟ یکی از شناخته شده ترین راه ها برای سفید کردن دندان مراجعه به دندان پزشکی است. آن ها با با ابزار های سفید کردن دندان، دندان های شما را سفید می کنند. اما این کار در دراز مدت باعث آسیب دیدن سلامت دندان های شما می شود. ما در این مطلب 10 روش سفید کردن دندان را به روش خانگی به شما معرفی می کنیم که هم ساده تر است هم کم هزینه تر و هم در دسترس تر.

 

1-توت فرنگی

برای بهره بردن از خاصیت سفدی کنندگی توت فرنگی، یک توت فرنگی را با یک قاشق غذا خوری جوش شیرین مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را با مسواک به مدت5 دقیقه روی دندان های خود بزنید و سپس با مسواک دندان های خود را بشویید تا کاملا خمیر از روی دندان های شما پاک شود.

 

2- جوش شیرین و آب لیمو

یک قاشق چایی خوری جوش شیرین را با یک قاشق چایی خوری آب لیمو مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را با استفاده از مسواک روی دندان های خود قرار دهید و بعد از دو تا سه دقیقه دندان های خود را با آب بشویید. این کار را ابتدا دو بار در هفته و سپس 10 روز یکبار تکرار کنید. این روش در بار اول هم دندان های شما را سفید خواهد کرد. علاوه بر اثر لکه بری فوق العاده جوش شیرین، اسیدی بودن آب لیمو هم به حذف لکه های زرد دندان کمک می کند و یک ضدعفونی کننده ی طبیعی است.

مراقب باشید که خمیر به دست آمده طولانی مدت روی دندان های شما قرار نگیرد.

 

3-روغن نارگیل طبیعی

با استفاده از مسواک یا انگشتتان روغن نارگیل را به مدت یک تا دو دقیقه روی دندان های خود بکشید و سپس با آب شست وشو دهید. این کار را تا چند وقت هر روز انجام دهید.

شاید شما شنیده اید که روغن نارگیل بیشتر برای سلامت پوست و مو مفید است اما باید بدانید که اسید لاوریک موجود در روغن نارگیل باعث ایجاد پلاک در دندان های می شود.

 

 

4- نمک

نمک به تنهایی یک سفید کننده ی بسیار عالی برای دندان ها می باشد و همچنین یک ضد عفونی کننده ی خوب برای دندان و لثه می باشد. اما برای اثر بخشی بیشتر می توانید از آب لیمو هم همراه با نمک استفاده کنید.

یک قاشق چایی خوری نمک دریا را با دو قاشق چایی خوری آب لیمو مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را روی مسواک قرار دهید و به طور معمول مسواک بزندی. این کار را دو بار در هفته تکرار کنید.

 

5- زرد چوبه

پودر زردچوبه را روی مسواک خود بپاشید و حدود دو تا سه دقیقه به طور معمول مسواک بزنید و بعد دندان های خود را بشویید. سپس با خمیر دندان معمولی یک بار دیگر مسواک بزنید. اگر یک بار از این روش استفاده کنید، نتایج خوبی خواهد داشت اما بهتر است چند روز یک بار این کار را انجام دهید.

 

6- پوست موز

پوست یک موز را به قطعه های کوچک تقسیم کنید. سپس یک قطعه را بردارید و از داخل پوست، به مدت دو دقیقه روی دندان های خود بمالید و سپس مسواک بزنید.

 

7- پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدورژن یک سفید کننده ی خفیف است. می توانید تا یک هفته، روزی یک تا دو دقیقه با ترکیبی از پراکسید هیدروژن و جوش شیرین دندان های خود را مسواک بزنید. اما زیاد این کار را انجام ندهید. چرا که در طولانی مدت می تواند به دندان های شما آسیب بزند، مخصوصا برای افرادی که دندان های حساس دارند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *