راهنمای کامل و جامع تشخیص عسل طبیعی از غیر طبیعی | معرفی خرید عسل خمین

یکی از عادت های بد غذایی مردم در روزگار تکنولوژی استفاده از شکر یا شیرین کننده های صنعتی و غیر طبیعی است که با اصلاح عادت های غذایی باید با عسل یا شیره انگور و خرما جایگزین شود که ما در این مقاله به بررسی راه های تشخیص عسل تقلبی از اصل طبیعی و اصلی می پردازیم که می توانید برای خرید عسل خمین از تخفیفها کمک بگیرید.

بزرگترین مساله برای تغییر عادت های بد استفاده از شکر و جایگزینی آن با عسل تشخیص کیفیت و پیدا کردن عسل ارگانیک و اصلی می باشد که ما در مطلب سعی میکنیم چند خطی درباره این مساله به شما توضیح دهیم

آیا می توانیم عسل تقلبی را از عسل اصلی تشخیص دهیم؟

در گذشته راه ها و ترفند های بسیار زیادی برای این موجوع وجود داشت و با چند روش موثر می توانستیم تفاوت عسل اصل و عسل غیر طبیعی را بشناسیم، با گذشت زمان و ورود تکنولوژی و صنعت به بحث تولید عسل سنتی دیگر اکثر روش ها یا از کار افتاده اند و یا اینکه به درستی کار نمی کنند.

در روش های صنعتی علاوه بر آنکه موضوع نگران کننده تقلب عامدانه در تولیدات عسل وجود دارد، به دلیل نگاه بیزینسی به این مساله و خارج شدن عسل سنتی از روند تولید قدیمی خود ، به دلیل تولید غیر اصولی ، بسته بندی و صاف کردن عسل ، بسیاری از خواص طبیعی عسل از بین می رود که لازم است تا خریداران حتما از زنبورداران متخصص و حرفه ای عسل خود را خریداری کنند.

نگهداری عسل در مدت طولانی و زیر نور آفتاب می تواند خواص آن را تا حد بسیار زیادی از بین ببرد.

حرارت بالای ۵۰ درجه برای جداکردن شهد از موم و یا صاف کردن عسل می تواند لطمات جبران نا پذیری به خواص بی نظیر این ماده جاودانگی وارد کند.

بنا بر این لازم است تا برای خرید عسل طبیعی به یک فروشنده مطمئن و کاربلد مراجعه کنید که اولا واسطه نباشد و ثانیا متخصص تولید کننده باشد.

پیش از بررسی روش های تشخیص عسل اصلی از تقلبی چند نکته در خصوص خرید آن متذکر می شویم:

  1. از خرید عسل های کارخانه ای که دارای نشان های استاندارد یا بسته بندی صنعتی اند خودداری کنید. این عسل ها حتی در بسیاری از موارد بدون وجود زنبور تولید می شوند.
  2. عسل را مستقیما از تولید کننده خریداری کنید.
  3. از روند تولید عسل و نگهداری و بسته بندی آن از فروشنده اطلاعات کسب کنید.
  4. عسل را آزمایش کنید.
  5. میزان سفتی و شلی عسل را ملاک خرید قرار ندهید.
  6. از یک زنبورستان مطمئن خرید خود را انجام دهید.
  7. از خرید عسل های ارزان قیمت جدا خودداری کنید، در غیر این صورت می توانید شکر را خریداری کنید و با استفاده از یک قابلمه و حرارت دادن خودتان عسل صنعتی تولید کنید!!! چراکه این کار به صرفه تر است.

راه تشخیص عسل تقلبی از عسل واقعی

استفاده از روش لیوان آب سرد

یک لیوان آب سرد از شیر بگیرید (دمای معمولی ) سپس یک قاشق عسل به آن اضافه کنید. در صورت حل شدن سریع عسل در آب سرد میتوانید متوجه تقلبی بودن آن شوید. البته ممکن است متقلبان با افزودن موادی مانع حل شدن فوری آن شوند اما این تقریبا روش خوبی است.

استفاده از پارچه سفید

در این روش روی یک پارچه سفید خشک یک قطره عسل بریزید ، چند دقیقه صبر کنید سپس پارچه را بشویید. عسل طبیعی جذب پارچه خالص نخواهد شد

سایر روش های تشخیص

از جمله روش های دیگر استفاده از سرکه ، شکرک زدن عسل ، آتش زدن عسل 🙂 و… است که به نظر نگارنده هیچکام مبنای علمی و تجربه دقیقی ندارد و اصلا مشخص نیست که این روش ها از کجا پیدا شده اند.

تفاوت خلوص عسل طبیعی و تقلبی

خلوص عسل هیچ ارتباطی با تقلبی یا اصلی بودن آن ندارد. شلی یا سفتی عسل تابعی از شهد گیاهانی است که زنبور به کلونی می آورد. پس نمی توان روی این مساله حساب کرد

تفاوت عطر عسل اصلی و تقلبی

عطر عسل تقلبی یا اصلی با توجه به اسانس های صنعتی موجود اصلا قابل تشخیص نیست! نباید بر اساس عطر عسل تقلبی یا اصلی بودن آنرا اثبات کرد چراکه در اکثر موارد این فرضیه صادق نیست

تفاوت مزه عسل اصلی با تقلبی

برخی میگویند شیرینی عسل طبیعی کمتر از عسل تقلبی است درحالی که میزان شیرینی عسل ارتباطی به تقلبی یا اصلی بودن آن ندارد؛ بلکه مشخصا با توجه به پوشش گیاهی منطقه قابل تغییر است.

در نهایت لازم است تا به اطلاع برسانیم تیم تخفیفها با حساسیت های زیاد و توجه به اصول و ملاک های علمی با یکی از تولید کنندگان عسل خمین که برداشت عسل آن بصورت سنتی بوده و تیم ما به دلیل قرابت نزدیک با مدیر زنبورستان در تمام مراحلِ برداشت آنها را همراهی کرده است یک محصول با کیفیت از عسل خمین را به مشتریان خود با قیمت بسیار مناسب ارائه نموده

می توانید آنرا از این لینک خریداری نمایید: خرید عسل

عسل خمین و تشخیص عسل اصلی

دیدگاهتان را بنویسید