خواندنی

چگونه جذاب و دلبر باشیم؟

چگونه می توانیم جذاب تر به نظر بیاییم؟ جذاب بودن کار سختی نیست. در این مطلب ما 10 نکته برای جذاب بودن را به شما معرفی می کنیم.

 

1- تماس چشمی

اولین نکته در برقراری ارتباط با دیگران تماس چشمی است. دیگران برای اینکه بتوانند با ما خوب ارتباط برقرار کنند، ابتدا لازم است که به ما اعتماد کنند و این اعتماد هم از طریق تماس چشمی حاصل می شود. اگر هنگام صحبت کردن نگاه خود را مدام به بالا و پایین و اطراف بگردانیم، احساس خوبی به طرف مقابل نمی دهد.

 

2- لبخند زدن

یکی از تاثیر گذار ترین راه های برقراری ارتباط با دیگران لبخند زدن است. سعی کنید همیشه لبخند کمرنگی بر لب داشته باشید. لبخند زدن انرژی خوبی را به طرف مقابلتان میدهد.

 

3- مرتب و آراسته بودن

همیشه سعی کنید مرتب و آراسته به نظر برسید. هیچ کس از ظاهر نامرتب و ژولیده خوشش نمی آید. موی تمیز و شانه کردن و لباس و وزن مناسب بر جذابیت شما می افزاید. همچنین به حرکات بدن خود دقت کنید. قوز نکنید و صاف بایستید یا بنشینید. خیلی تند یا خیلی آرام راه نروید و با دیگران شل و وارفته دست ندهید.

 

4- شوخ طبعی

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که در بسیاری از افراد جذاب می توانید پیدا کنید، حس شوخ طبعی آن هاست. شوخ طبعی یخ طرف مقابلتان را باز می کند و افراد با چنین انسان هایی بهتر ارتباط برقرار می کنند و از در کنار آن ها بودن لذت می برند و خسته نمی شوند. البته شوخی های نا به جا به همان اندازه از جذابیت شما می کاهد. خلاقیت و کمی هوش به خرج دهید و شوخی های مناسب داشته باشید.

 

5- به دیگران احترام بگذارید

به همه از بزرگ گرفته تا کوچک، اطرافیان، همکاران و تمام کسانی که در اطراف شما حضور دارند احترام بگذارید. حتی کسانی که خیلی از شما خوششان نمی آید یا بالعکس! مثلا در را برایشان باز کنید. از الفاظ “ممنون” و “لطفا” زیاد استفاده کنید و از دیگران تشکر کنید. هنگام صحبت کردن با آنها با دقت به حرف هایشان گوش دهید و با گوشی تلفن خود بازی نکنید. اگر طرف مقابلتان در حال صحبت بود و به هر دلیلی صحبت هایش قطع شد از او بخواهید که به صحبت کردن ادامه دهد.

 

6- وقت شناس باشید

بد قولی و دیر سرقرار رسیدن از جذابیت شما بشدت می کاهد!

 

7- در انتخاب کلماتتان دقت کنید

هنگام صحبت با دیگران دائم غر نزنید و از مسائل مختلف زندگی گله و شکایت نکنید. در مکالمه هایتان کوتاه پاسخ ندهید و همیشه سعی کنید چیزی برای گفتن داشته باشید.اگر خبر خوب یا بدی را شنیدید به درستی واکنش نشان دهید و از عبارات ” خیلی خوشحالم که اینو میشنوم” یا ” متاسفم” استفاده کنید یا مثلا در پایان مکالمه از جمله ی ” خیلی از هم صحبتی با شما خوشحال شدم” استفاده کنید.

از آن ها تعریف کنید. مثلا از طرز لباس پوشیدنشان یا محاسن کاری و … . البته این کار با چابلوسی فرق می کند.

اگر کار اشتباهی انجام دادید، مسئولیت اشتباه خود را بپذیرید و توجیه نکنید. هنگام صحبت با مخاطبانتان نام آن ها را بر زبان بیاورید. روانشناسان می گویند شنیدن نام خود از زبان دیگران احساس خوبی به ما می دهد.

8- منظم باشید

داشتن نظم و برنامه ریزی جذابیت و محبویبت شما را دو چندان می کند.

 

9- زودرنج نباشید

اگر اطرافیانتان چیزی گفتند که باعث ناراجحتی و رنجش خاطر شما شد، آن را به دل نگیرید تا بتوانید راحت تر زندگی کنید و از بودن در کنار دیگران لذت ببرید.

 

10- مهربان باشید

بسیاری از افراد انسان های مهربان را جذاب می دانند. بر عکس این قضیه هم صادق است. انسان های خوب و مهربان بسیار جذاب و دوست داشتنی هستند.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *