تمام نکاتی که باید درمورد فیبروز ابرو بدانید

فیبروز ابرو یکی از روش هایی است که قسمت خالی ابروهای شما را پر کرده و دیگر نیازی به اسفاده از لوازم آرایشی برای پرکردن قسمت های خالی ابروی خود نخواهید داشت.بنابراین این روش بین خانم ها بسیار محبوب واقع شده است.البته به جز این روش، روش های دیگری همچون میکروبلیدینگ و لمینت برای این منظور وجود دارد که هیچکدام دائمی نیستند.اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که ابروهای کم پشت و خالی دارید و برای حجم دادن به آن ها مجبور به استفاده از انواع لوازم آرایشی هستید، همراه ما باشید.ما در این مطلب به تمام نکات و حقایقی که باید درباره ی روش فیبروز ابرو بدانید،میپردازیم.

تعریف فیبروز ابرو

داشتن ابروهای پر و خوش حالت برای تمام خانم ها جذابیت و اهمیت بسیاری دارد.به همین دلیل بعضی از بانوانی که ابروهای خالی و کم پشتی دارند برای داشتن ابروهای زیبا وقت زیادی را روبه روی آینه با انواع لوازم آرایشی میگذرانند. به تازگی با آمدن روش های جدید نظیر فیبروز ابرو ،خانم ها میتوانند بدون نیاز به استفاده از لوازم آرایشی ،ابروهای پرپشت و زیبایی داشته باشند.تکنیک فیبروز ابرو یک روش موقت برای پر نمودن قسمت های خالی ابرو با بکار بردن رنگدانه های غیرطبیعی میباشد که در مقایسه با سایر روش ها نظیر میکروبلیدینگ مضرات کمتری دارد و روش بهتری برای داشتن ابروهای پرپشت میباشد. برای این منظور تنها نیاز است به آرایشگرانی که در این زمینه تخصص و مهارت کافی دارند مراجعه کنید و ظرف زمان کمی به ابروی موردنظر خود برسید.


موارد استفاده ی فیبروز ابرو

در حقیقت فیبروز ابرو نوعی روش ملایم موقت ،برای افرادی است که از خالی یا کم بودن موها و ابروهای خود به هر دلیلی احساس نارضایتی دارند،تا ابرو و موهای پرپشتی داشته باشند. در این تکنیک با بکاربردن یک مداد ظریف، قسمت های خالی ابروها را با نقطه های تیره ی ریز به صورت شیب دار علامت گذاری میکنند.درواقع این نطقه ها موجب میشود ابروها حالت پرپشتی داشته باشند. به دلیل استفاده از برش های کوچک برای پر نمودن ابروها در این شیوه ، پوست فرد دچار تحریک زیادی نمیشود.
فیبروز ابرو، با به وجود آوردن ظاهر نسبتا پودری در ابروها، حالت نچرال تری به آن ها میدهد.همینطور این روش بجای افزودن موهای نازک به ابروها ،از ایجاد سایه در ابروها استفاده میکند.


فیبروز ابرو چه مزایایی دارد؟

این تکنیک برای آن دسته از خانم هایی که پوست حساسی دارند هم قابل استفاده است و مشکلی ایجاد نمیکند.در ادامه به مزایای فیبروز ابرو اشاره خواهیم نمود.

۱-احساس درد کمتر

فیبروز ابرو در مقایسه با میکروبلیدینگ میزان درد کمتری دارد که فرد متخصص میتواند با مواد موضعی ناحیه مورد نظر را بی حس نموه و مقدار درد آن را برای اشخاص تقریبا نزدیک به صفر برساند.اما در روش میکروبلیدینگ اینگونه نیست و فرد متخصص برای کاهش درد آن باید از بی حس کننده استفاده کند.

۲-کمک به یکسان کردن فرم ابروها

روش فیبروز به یکسان شدن فرم ابروها کمک بیشتری میکند.به همین دلیل بسیاری از خانم ها این شیوه را برای ابروهای خود انتخاب میکنند.حتی آن دسته از خانم هایی که ابروهای خوبی دارند، برای قرینه شدن ابروهای خود از این روش استفاده میکنند.

۳-مدت زمان کوتاه

فیبروز ابرو مدت زمان زیادی نیاز ندارد و تقریبا در ۲ساعت کار شما انجام میشود ودر همان جلسه ی ابتدایی به نتیجه ی دلخواه خود میرسید.به طور معمول بعد از گذشت حداقل یک ماه ابروها به ترمیم نیاز دارند.

۴-ماندگاری بالا

به مزایای دیگر تکنیک فیبروز ابرو، ماندگاری بالای آن را نیز باید اضافه نمود.بعداز انجام این کار مدت زمان زیادی ابروهای شما زیبایی خود را حفظ میکنند.

نکاتی که قبل از فیبروز ابرو باید رعایت نمود

اگر میخواهید که از روش فیبروز برای ابروهای خود استفاده نمایید،باید نکات زیر را قبل از اقدام رعایت نمایید:

۱-قبل از اقدام برای فیبروز به فاصله ی حداقل یک روز از انجام فعالیت های بالا،مصرف قرص های آسپرین و ایبوپروفون،موادالکلی و کافئین بپرهیزید.

۲-به هیچ عنوان ۵روز قبل از انجام فیبروز ابرو صورت خود را اصلاح نکنید.

۳-چند روز قبل از مراجعه برای فیبروز ابرو پوست صورت خود را در مقابل تابش مستقیم آفتاب قرارندهید.

۴-هنگام حضور در مرکز زیبایی ،یک لباس راحت به تن داشته باشید.

۵-از زدن هرگونه کرم و لوسیون به پوست خود بپرهیزید چرا که این کار ممکن است موجب تحریک پذیری پوست شما در زمان فیبروز و بعد از آن شود.

۶-در زمان انجام کار میتوانید با هدفون یا هندسفری آهنگ گوش کنید تا سرگرم شوید.

روند فرآیند فیبروز ابرو

به طور معمول فرد متخصص توسط یک قلم، فرم نهایی ابروی شما را مشخص میکند و از شما میخواهد در آینه فرم نهایی ابروهای خود را مشاهده و بررسی کنید تا در صورت رضایت از شکل آن ها مراحله ادامه یابد. همینطور خطوط سایه و خصوصیات چهره و فرم ابروهای شما برای رسیدن به نتیجه ی ایده آل بسیار موثر است.زمانی که شکل اصلی ابروها مشخص شد،مواد مخصوص فیبروز آماده سازی میشود. همانطور که اشاره شد، فرد متخصص برای به صفر رساندن درد برای شما از مواد بی حسی در قسمت مورد نظر استفاده میکند.
همچنین در حین عمل فیبروز، متخصص از مواد ضدعفونی کننده در اطراف ابروی شما برای ازبین بردن موهای اضافی استفاده میکند.
در انتها، فرد متخصص توسط یک مداد مخصوص، برای نفوذ رنگدانه ها لابه لای پوست شما اقدام میکند و قسمت های علامت دار و خالی ابروها را پرمیکند.انجام تمامی این مراحل وقت زیادی نیاز ندارد و در آخر برای دستیابی به نتیجه ی بهتر اگر نیاز باشد ،میتوانید اصلاح مورنظر خود را انجام دهید.

عوارض فیبروز ابرو

هرچند این روش نسبت به سایر روش های آرایش نیمه دائمی ابرو ، مضرات کمتری دارد و بی خطر میباشد؛ اما باز معایب خود را دارد که ما در این بخش به آنها اشاره خواهیم کرد:

۱-قرمز شدن قسمت فیبروز شده و به ظهور حساسیت

۲-کبود شدن و آفتاب سوختگی

۳-پوست ریزی ابروها(پوسته پوسته شدن)

۴-خارش پوست

۵-متورم شدن پوست

عوامل اثرگذار در تحریک پذیری پوست هنگام فیبروز ابرو

داشتن آکنه و جوش شدید

مشکلات پوستی نظیر اگزما

بیش از اندازه نازک بودن پوست

زمان شیردهی یا بارداری

میزان زیاد چربی طبیعی پوست

آثار باقی مانده ی تتو یا میکروبلیدینگ از قبل

حساسیت داشتن به مواد بی حسی و یا رنگدانه های فیبروز

داشتن اسکار (گوشت اضافه از زخم های قدیمی)

نکات مراقبتی بعداز انجام فیبروز ابرو

اگر میخواهید نتیجه ی بهتری از این کار بگیرید نیاز است بعداز انجام فیبروز ابرو کارهایی برای مراقبت انجام دهید.همچنین برای حفظ فرم ابروهای خود مرتبا موهای اضافی اطراف آن را توسط موچین بردارید.

از شستن ابروهای خود تا ۲۴ ساعت بعد از فیبروز بپرهیزید

دقت کنید هر زمان میخواهید به پوست صورت خود دست بزنید دست هایتان تمیز باشد

از پرداختن به کارهایی که موجب تعریق بیش از حد و تماس با آب میشود به مدت ۱هفته دوری کنید

تا زمانی که پوست شما بهبود یابد در معرض تابش خورشید قرار نگیرید

برای بهبود قرمزی های پوست خود از محلول های مراقبتی به صورت روزانه استفاده نمایید

برای شست وشوی صورت خود شوینده های قوی بکارنبرید

از لوسیون های ضد باکتری و کرم های سبک در قسمت فیبروز شده استفاده کنید

از پمادهای پیشنهادشده ازجانب فرد متخصص برای حفاظت از ابورهای خود بهره بگیرید.معمولا در بیست وچهار ساعت اول باید سه الی چهار بار در طول روز استفاده نمایید

قبل از بهبودی کامل نواحی فیبروز شده از لوازم آرایشی در آن قسمت ها استفاده نکنید

در زمان فیبروز و بعد از آن ممکن است شاهد پوسته ریزی و محو شدن ابروهای خود باشید، اما مشکلی نیست و بعد از مدتی پوست ترمیم و به حالت عادی برمیگردد.

ماندگاری فیبروز ابرو

ماندگاری فیبروز ابرو نسبت به سایر روش های آرایش نیمه دائمی ابرو بیشتر میباشد.مدت زمان دوام فیبروز ابرو بین یک الی چهار سال میباشد، البته در فاصله های زمانی شش الی هشت ماه باید به مرکز زیبایی جهت ترمیم ابروهای خود مراجعه نمایید.این درصورتی است که ماندگاریمیکروبلیدینگ تنها ۱سال میباشد ودر این فاصله نگرانی برای عوض شدن رنگ ابروها از مشکی به سبز را هم باید اضافه نمود.اما رنگدانه هایی که در فیبروز ابرو بکار برده میشود مواد متفاوتی دارد که رنگ آن تغییر نمیکند.درحقیقت بعداز گذشت مدتی شاهد کم رنگ شدن ابروها هستید که این موضوع برای هر شخص تفاوت دارد.

2 دیدگاه دربارهٔ «تمام نکاتی که باید درمورد فیبروز ابرو بدانید;

دیدگاهتان را بنویسید