خاصیت های عسل طبیعی برای خانم ها و آقایان

یکی از مواد خوراکی سرشار از ویتامین که دارای فواید بسیاری میباشد، عسل طبیعی است.عسل یک ماده شیرین و چسبناک است که بسیار غلیظ بوده و به وسیله ی زنبور عسل در دامن طبیعت تولید می‌شود. در زبان فارسی به این ماده انگبین گفته میشود.عسل درکنار مواد مغذی خوراکی ،خاصیت های دارویی نیز دارد به گونه ای که در دوره های مختلف این ماده به عنوان دارو کاربرد داشته و حتی در قرآن کریم سوره ای به نام زنبور عسل وجود دار که به خواص عسل اشاره نموده است.

جالب است بدانید که زنبور های عسل دارای دو معده هستند.بنابراین زمانی که برای گردآوری شهد گلها در دشت ها گردش میکنند شهدی که میمکند ابتدا وارد معده ی اول آنها میشود که به عسل دان نیزگفته میشود.زمانی که زنبور ها بازمیگردند این شهدها درون بدنشان با مواد گوناگون نظیر دیاستاز مخلوط و به عسل تبدیل میشود.درحقیقت زنبورها شب ها هم بیدارند! زنبورهای عسل روزها را به گردآوری شهدگلها میگذرانند و شب ها در کندوی خود این شهدها را به عسل تبدیل میکنند.به این صورت که عسل های جمع شده را مجدد میمکند و درون بدنشان با مواد گوناگون ترکیب میکنند.آنگاه کمی از آب آن به وسیله ی معده ی اول گرفته میشود و اینبار عسل در لانه ی زنبور ها جمع میگردد

با خرید عسل طبیعی میتوانید به خواص بهترین ماده روی زمین که تاکنون توسط بشر شناخته شده است دست پیدا کنید.

فواید عسل برای آقایان

از فواید عسل برای آقایان میتوان کمک به بهبود سرماخوردگی،برطرف نمودن حساسیت،جلوگیری از رفلاکس معده،تسکین دهنده ی سوختگی و زخم ها،پیشگیری از سرطان،تنظیم خواب،کمک کننده به قوای جنسی اشاره نمود.اگر روزی یک قاشق چای خوری عسل را با مقداری آب ملایم بخورید موجب تقویت ذهن شما میشود.ناگفته نماند که این ماده مغذی برای همه ی موارد و در هر سنی به غیر از بچه های زیر دوسال کاربرد دارد؛چرا که امکان دارد سم بوتولیسم در عسل وجود داشته باشد و هضم آن توسط معده ی کودک سخت باشد و مشکلی برای نوزاد ایجاد شود.

فواید مهم عسل برای خانم ها

از فواید عسل برای خانم ها میتوان به قابلیت هضم و جذب آسان اشاره نمود که در زمان بیماری و داشتن ضعف بدنی زیاد برای کمک به قوای جسمانی بسیار موثر میباشد.همچنین عسل به دلیل داشتن گرده گلها در خود موجب تولید آنتی بادی در بدن فرد میشود و ازاین رو ضدحساسیت فصلی میباشد. بنابراین اگر شما هم حساسیت فصلی دارید،روز خود را با خوردن عسل آغاز کنید.عسل اصل و طبیعی خواص زیادی برای بدن دارد.همانطور که اشاره شد عسل سرشار از مواد مغذی ،انواع ویتامین ها،مواد معدنی،میزان زیادی آمینواسید و قند است که باعث میشود تغذیه ای سالم داشته باشید.به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها و مواد اسیدی در عسل،خاصیت ضد میکروب بودن را نیز باید به خواص این ماده مغذی اضافه نمود.

تعریف عسل (عسل چیست؟)

عسل یک ماده ی اسیدی چسبناک و غلیظ است که به دلیل وجود قند در آن ماهیت اسیدی عسل حس نمیشود.رنگ این ماده به مناطق زندگی زنبور عسل و نوع گل های آن منطقه بستگی دارد.عسل هیچگاه فاسد نمیشود اما حرارت بالای شصت درجه موجب ازبین رفتن فواید آن میشود.در گذشته برای مومیایی کردن مردگان از عسل استفاده میکردند.

همینطور این ماده مغذی دارای خاصیت های دارویی بسیاری میباشد و برای درمان زخم ها و ضدعفونی کردن آنها کاربرد دارد.در مطالب بسیاری نوشته شده است که ترکیب جو ،عسل و گندم در مصر باستان جایگزین الکل بوده است.محققان طی تحقیقات خود متوجه فواید بیشمار عسل شده اند و آن را بکار میبرند.همچنین کندو یا همان موم عسل کاربرد زیادی دارد.

مواد تشکیل دهنده ی عسل

رنگ عسل بسته به گیاهی که زنبور از آن تغذیه کرده از سفید تا قهوه‌ای و حتی قرمز ممکن است تغییر کند. چنانچه زنبور از گیاه درخت اقاقیا تغذیه کرده باشد، رنگ آن روشن و سفید و چنانچه از آویشن تغذیه کرده باشد، رنگ آن مایل به قرمز است. عسل حاوی مواد مختلفی است که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

رنگ عسل به نوع گل هایی که زنبور از گرده ی آنها استفاده کرده،بستگی دارد و ممکن است قرمز ،سفید و یا قهوه ای باشد.اگر زنبور از گرده ی اقاقیا استفاده کرده باشد رنگ عسل سفید و اگر از آویشن استفاده کرده باشد،رنگ عسل قرمز میباشد.در ادامه به مواد تشکیل دهنده ی عسل اشاره خواهیم کرد:

قند: که متشکل از گلوکز و فروکتوز است. درصورت زیاد بودن میزان گلوکز آن ،شکرک میزند و اگر مقدار فروکتوز آن زیاد باشد شیرین‌تر خواهد بود.

آب: هرچقدر میزان آب در عسل کمتر باشد، غلظت آن بیشتر خواهد بود.

آنزیم‌ها: آنزیم هایی چون گلوکز اکسیداز،اینورتاز ،کاتالاز،آمیلاز و اینولاز توسط بدن زنبور عسل وارد آن می‌شود.

اسیدها: عسل ماهیت اسیدی بالایی دارد که مانع از فاسد شدن آن میشود. این اسیدها شامل اسید گلوکونیک ،آمینواسید و اسیدهای چرب میشود.

ویتامین‌ها: عسل پنج نوع ویتامین(K,B,D,A,C) در خود دارد. همینطور میزان بالایی آنتی‌اکسیدان‌ ، مواد ضد باکتری،عصاره و مواد گوناگون دیگر دارد.

عسل چه ضررهایی دارد؟

درست است که عسل طبیعی خاصیت هایی فراوانی دارد اما مصرف بیش از حد آن ممکن است مشکلاتی را برای انسان ایجاد کند.مانند افزایش قند خون ،به وجود آمدن حساسیت به علت آنتی بادی موجود در آن و ایجاد تداخل با داروهای معده و کلیه به دلیل وجود مقدار بالای اسیدها ،ویتامین ها و مواد معدنی،قندها و آنتی اکسیدان ها.همچنین برای بچه های زیر دوسال خوردن عسل به دلیل سم بوتولیسم موجود در آن ممنون شده است؛زیرا امکان دارد معده ی کودک نتواند آن را هضم کند و موجب مسمومیت میشود.اما درنهایت فواید این مده ی مغذی از مضرات آن بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید