مزایا و معایب ژل ابرو و نحوه ی استفاده از آن + تصاویر

اگر میخواهید به ابروهای خودفرم و حالت دلخواهتان را بدهید ، به نحوی که برای زمان زیادی حالت خود را حفظ کنند، ژل ابرو به شما برای رسیدن به این مقصود کمک خواهد کرد. ژل ابرو باعث لیفت موقت ابروها به سمت بالا میشود تا ابرو های شما زیباتر دیده شوند. پیشنهاد می کنیم لوازم آرایشی خود را با تخفیف ویژه از تخفیف ها بخرید: تخفیف خرید لوازم آرایشی
برای کسانی که میخواهند از این نوع محصول استفاده نمایند سوال است که آیا عوارض دارد و موجب ریزش ابرو خواهد شد یا خیر .همچنین ممکن است سوالاتی نظیر کدام ژل ابرو بهتر است و چگونه استفاده شود ابروها فرم بهتری میگیرند، برای برخی از افراد پیش بیاید. بنابراین در این مطلب با مجله ی ما همراه باشید تا پاسخ سوالات خودرا درمورد ژل ابرو پیدا کنید.

تعریف ژل ابرو

همانگونه که ژل مو موجب ثابت ماندن موها در حالت دلخواه برای مدت طولانی در روز میشود ؛ژل ابرو نیز یکی از لوازم آرایشی است که برای مرتب کردن، حالت دادن به ابروها و حفظ فرم داده شده به ابروها ،مورد استفاده قرار میگیرد. اگر ابروهای نامنظم و پرپشتی دارید یکی از آسان ترین و کم هزینه ترین راه های حالت دهی ابرو ،این محصول میباشد.همچنین آن دسته از ژل های ابرویی که حاوی رنگدانه هستند با پر نشان دادن قسمت های خالی ابرو موجب پرپشت دیده شدن ابروه ها میشوند. در واقع ژل ابرو یک ریمل کوچک برای ابرو به همراه یک شانه یا فرچه ی کوچک است که ژل آن در یک ظرف استوانه ای ریخته شده. این وسیله آرایشی در اندازه و اشکال گوناگون برای انواع ابرو در فروشگاه های محصولات آرایشی و بهداشتی موجود است.

نحوه ی استفاده از ژل ابرو

برای بهتر دیده شدن فرم ابروها در گام اول مراحل مراقبتی پوست را(پاکسازی ،تقویت و مرطوب کردن) انجام دهید و بعد از آن موهای اضافی اطراف ابروهای خود را تمیز کنید تا مرتب شوند.اگر مایل بودید میتوانید برای پر نشان داد ابروهای خود از مداد یا سایه ی ابرو استفاده نمایید.سپس:

۱-برس ژل ابرو را در سمت مخالف رویش موها به ابروی خود بکشید.

۲-حال فرچه ی ژل ابرو را از قسمت ریشه ی ابرو در جهت بالا و انتهای ابرو بکشید.(استفاده از مقدار زیادی ژل ابرو موجب بدحالت شدن ابروها میشود.

۳-برای بیشتر دیده شدن حالت چشم و ابروها، وسط دو ابروی خود از کانسیلر استفاده نمایید.

۴-درصورت استفاده از ژل ابرو حاوی رنگدانه، بدون نیاز به مداد کشیدن ،ابروهای شما پرپشت بنظر می آیند.

۵-در صورتی که ابروهای منظمی دارید فقط یکبار برس را به ابروهای خود بکشید.

ژل ابرو بی رنگ یا حاوی رنگدانه ؟

همانگونه که در موارد بالا اشاره کردیم درصورتی که ابروهای پرپشتی دارید بهتراست از ژل ابروی بی رنگ استفاده نمایید .اما در صورتی که ابروهای خالی و کم حجمی دارید برای پرپشت شدن آنها توصیه میکنیم از ژل ابروهایی که رنگی هستند استفاده کنید.

راهنمای خرید ژل ابرو

از میان راه های زمان بر و گران قیمت آرایش و زیبایی ابرو برای پرپشت شدن و حالت گرفتن آنها ، ژل ابرو آسان ترین و کم هزینه ترین راه برای رسیدن به این منظور میباشد.ازاین رو نیاز است به نکات زیر برای خرید یک ژل ابروی مناسب توجه نمایید تا زیبایی ابروهای شما طبیعی تر بنظر برسد.

۱-در تهیه ی ژل رنگی برای ابرو توجه داشته باشید رنگ آن یک درجه از رنگ ابروی خودتان روشن تر باشد چرا که رنگ تیره باعث میشود ابروها غیرطبیعی شوند

۲-ژل ابروی خود را از مارک های معتبر تهیه نمایید

۳-مواد ژل ابرو نباید بیش از اندازه روان یا سفت باشد

۴-فرچه ی ژل ابرو باید اندازه ی مناسبی داشته باشد

معایب ژل ابرو

این ماده ی آرایشی در مقایسه با سایر محصولات آرایشی عوارض زیادی ندارد اما در هرصورت مصرف بیش از اندازه ی این لوازم ممکن است حساسیت هایی را ایجاد کند.چرا که در ساخت آنها از مواد شیمیایی و نگهدارنده استفاده شده است.ژل ابروهای بی کیفیت و تقلبی ممکن است باعث ایجاد سوزش ،عفونت و حساسیت پوستی حتی در ناحیه ی چشم ها شود .

آیا ژل ابرو موجب ریزش ابرو خواهد شد؟

در صورت تهیه ی ژل ابروی باکیفیت و استفاده متعارف از آن موجب ریزش ابرو نخواهد شد؛ حتی گاها برخی از ژل های ابرو حاوی تقویت کننده نیز میباشند.همچنین حین استفاده از ژل ابرو فرچه ی آن را مجکم به ابروها نکشید و از این وسیله آرایشی مانند هر محصول آرایشی دیگری بیش از حد استفاده نکنید.

صابون ابرو با ژل ابرو چه فرقی دارد؟

کاربرد صابون و ژل ابرو یکسان است با این تفاوت که صابون ابرو ماندگاری بالاتری دارد و زمان طولانی تری نسبت به ژل ابرو فرم ابروهای شما را نگه میدارد.همچنین یکی از معایب صابون ابرو این است که اگر میزان زیادی از آن به ابروهای خود بزنید ،داخل ابروها سفیدک میزند و رنگ ابرو را سفید میکند.

فرق میان ژل ابرو و سایه ابرو چیست؟

همانطور که گفته شد ژل ابرو برای فرم دهی و حالت دادن به ابروهاست اما سایه ابرو این کار را انجام نمیدهد بلکه به ابروها رنگ میدهد تا قسمت های خالی آن پرپشت دیده شود.همچنین ژل ابرو حالت ژله ای و چسبناک دارد اما سایه ابرو حالت پودری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید