همه ی نکات درباره ی بوتاکس مو

یکی از شیوه های جدید برای داشتن موهایی زیبا و سالم، بوتاکس مو میباشد.در این روش از مواد بوتاکسی که حاوی سم بوتولینوم است ،استفاده نمیشود.با این وجود این شیوه معایبی به همراه خواهد داشت.اگر تصمیم دارید برای سلامت و زیبایی موهای خود از این شبوه بهره ببرید در این مقاله با ما همراه باشید تا درمورد شیوه ی انجام بوتاکس ،معایب و مزایای آن برای موها اطلاعات کافی داشته باشید.

تعریف بوتاکس مو

بوتاکس مو یک شیوه ی درمانی برای شادابی و تقویت موهاست که در آن موها به وسیله ی یک لایه کراتینی پوشانده میشوند و یک حالت دهنگی عمقی برای موها ایجاد میکند. درواقع تکنیک بوتاکس مو قسمت هایی از مو را که از بین رفته پر میکند و باعث ایجاد یک لایه ی محافظ روی آن خواهد شد.بنابراین شیوه ی انجام تکنیک بوتاکس مو اینگونه است که؛ بخش های نازک یا شکسته شده ی هر تار مو توسط مواد ویژه ای ترمیم و پر میشود که در نهایت موجب درخشندگی و پرپشت تر شدن موها خواهد شد.

شیوه ی انجام بوتاکس مو

قبل از اقدام برای انجام بوتاکس مو توصیه میشود با دکتر پوست و مو در این مورد صحبت کنید تا به نتیجه ی دلخواه خود دست یابید.دراین تکنیک ابتدا به وسیله ی شامپو، کوتیکول های مو از یکدیگر باز میشوند و موها را برای حالت گرفتن آماده میشوند. درمرحله بعد مواد بوتاکس را به شکل ماساژ دادن به موها زده میشود و بین بیست الی چهل دقیقه این مواد روی موها میمانند.درنهایت موها آبکشی و خشک میشود.همینطور شما میتوانید از شیوهای دیگری نظیر استفاده از باکیفیت ترین روغن ها و ویتامین ها برای تقویت موهای صدمه دیده ی خود بهره ببرید.

مواد سازند بوتاکس مو چیست؟

مواد سازنده در محصولات گوناگون مختلف است که درنهایت با پرکردن قسمت های آسیب دیده ی مو موجب درخشندگی ،انعطاف پذیری ، نرمی وصافی موها میشود.همچنین با ضخیم کردن تارهای مو ظاهری پرپشت تر به آنها میدهد. مواد سازنده ی بوتاکس مو اغلب حاوی کلاژن،ویتامین های B5،کراتین و ویتامینE میباشد.این شیوه ی درمانی و مراقبتی مو در نهایت همانند کراتینه کردن ،باعث زیبایی چشمگیر موها میشود.

درچه صورتی باید از بوتاکس مو استفاده نمود؟

افرادی که وضعیت موهای آنها در دسته بندی های زیر قرار دارد میتوانند از بوتاکس استفاده نمایند:

۱-در صورت تقسیم شدن قسمت پایین ساقه ی موها

۲-در صورت داشتن موهای کدر ، کم پشت، نازک و شکننده

۳-مناسب برای موهای وز و صدمه دیده

ماندگاری و تاثیر بوتاکس مو

بعد از انجام مراحل بوتاکس مو شما سریعا میتوانید شاهد نتیجه ی آن و زیبایی موهای خود باشید.معمولا تاثیر این روش(بوتاکس مو)بین دو الی چهارماه باقی میماند.همچنین برای دریافت نتیجه ی بهتر توصیه میشود از شامپوهای فری سولفات استفاده نمایید.

تاثیر بوتاکس در صافی مو

اینکه بوتاکس مو موجب صافی موها شود بسته به جنس موها متغییر است.برای مثال اگر موهای فر و مواجی دارید این تکنیک جوابگو نخواهد بود.بنابراین درست است از این روش برای ترمیم و سلامت موها استفاده شود و نه صافی.

مزایای بوتاکس مو

ساختار بوتاکس های مختلف با هم دارای تفاوت هایی هستند و مزایای آنها به مواد سازنده ی دهنده این بوتاکس ها بستگی دارد. همانگونه که در بالا اشاره شد مزایای برجسته ی بوتاکس مو شامل حجم دهی مناسب (پر شدن موها)و تقویت موهای صدمه دیده میشود.

دیدگاهتان را بنویسید